Jak wydrukować unikalny voucher? Wymiary bonów i kuponów na każdą okazję

Aby wydrukować niezapomniany kupon, warto zaplanować go z wyprzedzeniem. Aby uatrakcyjnić swój wydruk, dowiedz się, jak dobrać odpowiednie wymiary.

Jak najlepiej wykorzystać bony i kupony upominkowe?

Z języka angielskiego pochodzi słowo voucher. Na język polski można je przetłumaczyć jako bon lub voucher. Jest to dokument finansowy, który uprawnia do korzystania z określonych produktów i usług. Uzyskuje się go zazwyczaj po uiszczeniu opłaty. Ważność takich dokumentów wynosi zazwyczaj rok od daty zakupu.

Voucher może być podarowany każdemu. Bony można wręczać członkom rodziny, znajomym, kontrahentom, klientom czy współpracownikom. Często są to dokumenty bez twarzy, więc dobrym rozwiązaniem jest ich personalizacja, która uatrakcyjni ich wygląd. To tylko kilka z wielu korzyści.

Bony podarunkowe świetnie nadają się na prezenty, a także do sprzedaży produktów lub usług. Mogą być wykorzystane zarówno w jednej, jak i drugiej roli i przyniosą Ci pewne zyski.

W pierwszym przypadku nie musisz celować w konkretny produkt. Możesz jednak zagwarantować obdarowanemu, że będzie mógł wydać określoną kwotę w swoich ulubionych sklepach. To on wybierze prezent, a Ty nie będziesz musiał się do niego dopasowywać.

Voucher możesz wykorzystać również do zaprezentowania produktów lub usług w alternatywny sposób. Dotyczy to wszystkich branż i firm, w tym salonów fryzjerskich i kosmetycznych, restauracji czy firm szkoleniowych. Aby lepiej spełniały swoją rolę, bony powinny być wręczane klientom w formie prezentów :

  • Sprawiają, że czują radość z otrzymania czegoś wyjątkowego.
  • Mają piękny wygląd
  • Sprawiają, że są interesujące i pobudzają wyobraźnię
  • Wskazują, że są kimś wyjątkowym.
  • Zachęcają do skorzystania z nich.

Vouchery mogą być wykorzystane do zakupu biletów, programów lojalnościowych, subskrypcji lub na nieokreślone kwoty. Można je jednak wykorzystać na konkretne usługi lub produkty. Powinny być łatwe do odczytania i atrakcyjne wizualnie. Aby to osiągnąć, bony i kupony muszą być dopasowane wielkością do oferty marki oraz profilu i potrzeb klienta, który będzie z nich korzystał.

Vouchery

Jak wybrać odpowiedni format voucherów?

Druk voucherów, talonów i kuponów uzależniony jest od doboru takich parametrów jak:

  • Rodzaj papieru: m.in. kreda matowa o gramaturze od 115 do 350g (im cięższa, tym lepsza jakość wydruku); karta (powlekana lub niepowlekana), kreda błyszcząca (115-350g), papier offsetowy i satynowy.
  • Druk - jednostronny lub dwustronny; w kolorze, czarno-biały.
  • Format - A5 (148x210mm), A6 (105) x 148), A6 (105x148), DL (99x210) oraz inne formaty (np. 68 x105, 70x95, 70x200, 85x55, 90x50, 100x240), a także druk voucherów kwadratowych lub składanych.
  • Foliowanie - jednostronne, dwustronne lub bez foliowania.
  • Zaokrąglanie narożników.

Kreda matowa 350g to jeden z najczęściej stosowanych papierów do druku. Ten papier jest miękki w dotyku, gładki, biały i może dobrze pokazać kolory. Jest idealny do drukowania wizytówek, pocztówek i kuponów.

Jak dobrać odpowiedni nakład i wymiary? Wszystko zależy od Twoich potrzeb i preferencji. Zazwyczaj karty upominkowe drukowane są w formacie DL (rozmiar 99x210), który odpowiada wielkości podłużnej kartki, formatu A5 lub A6. Takie karty są łatwe do przechowywania i trzymania.

Popularne wymiary bonów składanych to 198x210 lub 420x99 mm. Dowiedz się więcej na https://lobos.promo/produkty/pokaz/druk_voucherow

Drukarnia z Krakowa pomoże Ci, jeśli potrzebujesz konkretnego nakładu, elastycznych parametrów druku lub unikalnych wzorów na wysokiej jakości papierach. Oferuje szeroki zakres usług zarówno jako drukarnia cyfrowa, jak i stacjonarna. Możesz również uzyskać szybką wycenę. Już teraz zleć druk bonów upominkowych, talonów i voucherów.

Może połączenie kuponu/vouchera z wizytówką to dobry pomysł?

Personalizacja to akt wpisania na każdym kuponie danych klienta, takich jak jego imię czy nazwisko (a w modelach B2B np. nazwy firm). Może to powodować problemy logistyczne i organizacyjne. Możesz zdezorientować odbiorców i spowodować drobne problemy wizerunkowe, jeśli nie zadbasz o nie w odpowiedni sposób. Personalizacja bonów może być droższa.

Podsumowanie

Bony podarunkowe i vouchery mogą oferować wiele korzyści. Są świetne do prezentów w ostatniej chwili lub dawania opcji odbiorcy i mogą zaoszczędzić czas. Firmy mogą również wykorzystywać je do okazywania uznania i lojalności poprzez zapewnienie rozpoznawalności marki. Mogą również prowadzić do większej sprzedaży. Są mądrą inwestycją, która opłaci się w dłuższej perspektywie.

Autor

Redakcja

bezpieczenstwoplus.pl

Komentarze (0)
Zostaw komentarz