Redakcja
bezpieczenstwoplus.pl
Wysokie temperatury mogą powodować powstawanie plam ze smoły i żywicy, a także kleju używanego do produkcji naklejek. Nie usunie ich ani szampon, ani preparat nieodpowiedni do tej sytuacji.
Szorowanie może uszkodzić lakier. Potrzebna jest profesjonalna pomoc. Zazwyczaj wystarczy użyć dobrego środka i usunąć żywicę z lakieru w bardzo łatwy sposób. Większość środków można nanieść na uszkodzoną powierzchnię, a następnie łatwo usunąć brud miękką szmatką.
Aby nie uszkodzić powierzchni, nie należy nakładać preparatu na gorącą blachę lub w bezpośrednim świetle słonecznym. Niektóre środki rozpuszczają najbardziej uporczywe zabrudzenia w ciągu kilku minut. Mogą też być równie destrukcyjne jak farba. Sprawdźmy ich działanie w zaciemnionym miejscu. Jeśli instrukcja ostrzega o takim niebezpieczeństwie, nie używajmy środka na niepomalowanej farbie.
Benzynę ekstrakcyjną powinniśmy kupić w hipermarkecie, a przynajmniej w każdym sklepie z farbami. Może okazać się bezpieczna i skuteczna. Jeśli naklejki są zbyt mocno przytwierdzone do naszej szyby, że nie da się ich usunąć, możemy udać się z problemem do profesjonalnego lakiernika. Specjaliści potrafią usunąć naklejkę z numerem rejestracyjnym z przedniej szyby tak szybko, że jest ona gotowa do ponownego użycia.
Naklejki i resztki kleju można usunąć ręcznie, ale olej lub inne tłuste substancje je rozpuszczą. Prawdopodobnie próbowałeś już usunąć starą naklejkę z karoserii samochodu. Usuniemy naklejkę i pozostawimy na samochodzie warstwę kleju. W takich przypadkach myjnia samochodowa nie będzie w stanie pomóc. Najlepiej usuwać naklejki podgrzewając je, nawet suszarką do włosów. Dzięki temu na lakierze pozostanie mniej kleju. Spryskaj starą warstwę kleju na powierzchni i pozostaw do wyschnięcia na kilka minut. Jeśli to konieczne, możesz przedłużyć ten czas. Pozwoli to na wytarcie lakieru i tłuszczu miękką bawełnianą szmatką.
Papierowe naklejki i zaschnięty, bardzo stary klej powinieneś potraktować tłustym preparatem. Większość klejów, którymi nasączone są naklejki, rozpuszcza się w tłuszczu. Możliwe są preparaty wielofunkcyjne, np. 1. WD-40, 2. Double TT, 3. Unizol itp. Olej silnikowy, olej jadalny itp. Wszystkie one mogą być równie skuteczne. Ważne jest stosowanie preparatów, które nie brudzą i mają przyjemny zapach (szczególnie we wnętrzu).
Na przednich błotnikach i drzwiach samochodów, które dużo jeżdżą w upalne dni, mogą tworzyć się czarne kropki. Jest to smoła, która jest odporna na działanie szamponów, myjni i past polerskich do konserwacji lakieru. Łatwo jest się jej pozbyć, stosując produkt do usuwania smoły w dotkniętym obszarze. Często rozpuszcza on pozostałości po owadach lub żywice drzew. Należy to zrobić przed umyciem samochodu. Niektóre produkty mogą pozostawić lepką warstwę na samochodzie. Można też użyć benzyny ekstrakcyjnej (butelka ok. 4 zł).
bezpieczenstwoplus.pl
Informacje z kraju i ze świata. Fonanse, biznes, motoryzacja i wiele innych ciekawych artykułów z wielu dziedzin życia. Zapraszamy do miłego spędzenia czasu na naszym portalu.
WSPÓŁPRACA
Chcesz opublikować swój ciekawy artykuł, zaprezentować markę lub produkt? Zapraszamy do kontaktu mailowego: tech@bezpieczenstwoplus.pl, gdzie uzyskasz niezbędne informacje dotyczące możliwości promocji.